Bezzerwizzer-uutuusvisailu palkitsee pelaajan nokkeluuden

Uudessa Bezzerwizzer-lautapelissä pelkkä tietoviisaus ei riitä. Tässä tietovisassa pelaajalle ropisee pisteitä taktiikan ja nokkeluuden avulla, mikä erottaa sen aiemmista tietovisailupeleistä.

Tärkeintä on olla se BEZZERWIZZER, joka osaa vastata oikein kysymyksiin, joista vastustajat eivät ole selviytyneet. Voitto irtoaa sille pelaajalle, joka osaa käyttää omia vahvuuksiaan ja vastustajien tiedoissa olevia aukkoja.

Parhaan mahdollisen pistesaalin kerätäkseen pelaajien pitää järjestää kysymykset paremmuusjärjestykseen lempiaihealueittain. Vastustajien laatimaa järjestystä voi kuitenkin sekoittaa varastamalla heidän kysymyksensä.

Peli sisältää 5 000 kysymystä, jotka on jaettu 20 aihealueeseen. Pelin kehittäjät ovat panostaneet kysymysten laadintaan, sanoo Trine Boje Mortensen. ”Tietovisan tärkein osa ovat ilman muuta laadukkaat kysymykset. Siksi olemme panostaneet paljon resursseja ja aikaa kysymysten kehittämiseen yhteistyössä Suomen parhaiden kysymystenlaatijoiden kanssa”, hän kertoo.

Tanskalaisen Jesper Bülowin kehittämä Bezzerwizzer valittiin Ruotsin Vuoden aikuistenpeliksi vuonna 2009. Pelin perheversio valittiin Tanskassa Vuoden perhepeliksi 2010. Pelin myynti on noussut Pohjoismaissa yli 300 000 kappaleen.

Yli 15-vuotiaille tarkoitetun Bezzewizzerin suositushinta on 69 euroa. Peli on saatavana BR-Lelut ja Toys R us -myymälöistä, www.lautapelit.fi-verkkokaupasta sekä valituista kirja-, lelu- ja verkkokaupoista.

www.bezzerwizzer.fi



Kommentoi! Kerro mielipiteesi!

Tartu tilaisuuteen ja kommentoi ensimmäisenä!

Kuinka saan oman kuvani näkymään kommenteissa?

Kuvan voit liittää niin sanotulla globaalilla avatarilla "gravatar". Voit yhdistää kuvan sähköpostiosoitteeseen jolloin oma avatarisi näkyy muun muassa blogeissa. Gravatarit mahdollistaa gravatars.com Kirjaudu

Voit käyttää seuraavia merkkejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> . Hymiöt muuttuvat kuviksi automaattisesti.